Tuesday, September 8, 2009

sleepygear.

fashion faux pas and tackiness are something i'm guilty of quite often: i fall in love with incredibly ugly garments and wear them to the detriment of my fellow citizens. nevertheless, my everyday essentials need to be sleek and stylish; i know many people who obtain continuous joy from quirky little personal items, but hello kitty or related cutesy or kitsch objects just do not work as part of my daily routine.

i dunno about you, but decent looking laptop cases are incredibly hard to find. the ones available in finland are either hideous – like built neoprene cases and golla that not only look awful but feel yuckily squishy to the touch – or do not come in a variety of sizes, like the fun cases by henrik vibskov. the only more hideous things in the world of laptops are actual laptop bags designed to carry your computer in addition to necessities and important papers. yuck!

still i need to carry my laptop with me everywhere. sometimes i just want to store it away safely. for a long time my main requirement for a purse was that it fit my computer neatly because it was the only protection provided. my old and significantly smaller powerbook traveled in an unused shoe pouch, but my macbook pro did not fit into one – not that it offered any cushioning in case something damaging happened. despite traveling nude for years, the good old powerbook survived incredible occurrences, such as an impromptu football match at tavastia dance floor late one evening where "the ball" happened to be my mulberry bag (that survived equally well, impeccable quality!) holding my laptop...

therefore, i was thrilled to find out about pijama, an italian firm that makes cases not only for laptops but also for other gadgets. although as an ardent appletheist i do not understand the need to prettify or protect pc's – i mean, someone aesthetically inclined would not choose a pc in the first place, right – (i am kidding, ok!) – they also nowadays offer cases for pc-users. incredibly enough by using quality wool fabrics from milanese factories combined with simple and sympathetic designs, the result is stylish and practical. i love the polka dot and pink tartan patterns, but chose a classic houndstooth for mine – very fall alexander mcqueen.


what kind of a pijama would you have your laptop going to sleep in?

6 comments:

jaakko said...

mulla on aina aika ajoin nostanu päätään kiinnostus tehä kaikkii suojia, just läppäreille (JOPA pc..), saumurille, skannerille ja tulostimelle ym. kun esim mun skanneri/tulostin on vaatekaapin lattialla säilytykses, toinen kngaskaapis ja tarvis suojan, sillee kivamman ku ne muovipussit mitä tulee mukana.

mua kiehtoo ajatus muotoon ommellust suojast tai pussist ku vois vetää esineen päälle. ihan samaa sarjaa on se et haluisin mun sänkyn muotoon ommellun päiväpeitteen ja alulakanan, korsetit maihareille (ei, ei vieläkään o tullu tehtyy..) ja iPodit ja kännyt sais kans omat pikkusemmat suojansa.

tuo on äärest kliffan näkönen tuo ruudukas suojus. (ja sit alkaa taas harmittaa et sun kuvat aukee ku klikkaa, mulla ei niin tapahdu vaik olen koittanu nuohota kaikki asetukset ym. läpi..)

Anna said...

No just tuollaisessa! Siis meinaan että KIITOS että vinkkasit tästä löydöstäsi: en viitsi alkaa edes muistella miten helevetin paljon ja kauan olen etsinyt mieleistä läppärisuojusta (mä kans en tykkää läppärilaukusta: mitä järkeä raahata montaa kassia - kuten mä tosin usein silti teen, note to self! - kätevintä on tietenkin saada kaikki kamat yhteen). Ja nyt tiedän, mitä Mieskin vois saada lahjaksi, olen varma että sekin tykkää tuosta.

Kiitos, muru!!!

Anu said...

Mulla on läppärille vaan sellanen ruma punainen neopreenitasku, kun aikoinaan piti saada äkkiä jonkinlainen... en ole tosin käyttänyt sitä aikoihin, kun en yleensä raahaa läppäriä mukana.

Jaakko mainitsi korsetit maihareille - mä olen joskus tehnyt maihareiden päälle sopivat nilkkaimet valkoisesta nahasta (ratkoin kirpparilta ostetun nahkatakin) ottamalla kaavat Diverssikaupasta ostetuista huopanilkkaimista ja suurentamalla niitä maihareille sopiviksi. Herranjestas, mä olen ollut toistakymmentä vuotta edellä aikaani, kun tää tapahtui vuonna 1994.

stellagee said...

jaakko, hyvien ja siedettävän näköisten suojien tarve on oikeasti mulle todellinen mysteeri: miten on mahdollista, ettei niitä ole tarjolla tämän enempää? muotoonommellut suojapussit ovat jotenkin maalaisromanttisia, tulee mieleen englantilanen kesäkoti ja sen laittaminen syyspuulle, kun huonekalut verhotaan suojakankaisiin...

mä en tajua mikä sun kuvia vaivaa. mun mielestä mä en ole tehnyt asetuksilleni mitään erityistä...

anna, mahtavaa, jos sun ja miehesi ongelma ratkesi. mulle tuon löytäminen oli suunnaton helpotus, ihan aidosti elämänlaatua parantava. fiman paypal toimii muuten italiaksi, mutta huomasin osaavani sitä ilmeisen riittävästi. hih.

anu, mulla tuli kone duunista sellaisessa virheässä neopreenihirvityksessä ja mä olen yökkäillyt sitä jo ihan liian kauan.

sun nilkkaimet kuulostaa hienoilta. odotan myös jaakon maiharikorsetteja...

Tiina said...

Oih, minulla läppärilaukkuna toimi Mordströmin musta läppärikassi, joka nyt on kuitenkin jo edesmennyt! Kantohihna petti, kävin putiikissa kysymässä uutta tilalle, ne olivat loppuneet, joten jouduin tyytymään palautettuihin rahoihin. Onnksi läppärilleni on toinenkin pyjama, se ei tosin ole kantolaukku, vaan vain pelkkä suojapussi.Edesmennyt kassini täällä:

http://tiinan-sisustusblogi.blogspot.com/2009/07/ibook-to-go-please.html

stellagee said...

harvinaisen kaunis löytö; harmillista, että se on jo edesmennyt!

myös sandqvistin laukut ovat ihan siedettävän tyylikkäitä, jos mielii läppärille omaa laukkuaan. niitä myy ainakin minus fredalla.